Robbster.se

Vi klickar inte längre på bildannonser

Enligt en ny studie i USA har det visat sig att antalet människor på nätet som klickar på bildannonser har sjunkit med 50% på mindre än två år, och 8% av de tillfrågade internetanvändarna står för 85% av alla klick.

Eftersom antal personer som klickar på bildannonser snabbt minskar kan jag inte låta bli att undra om vanliga klick och bildannonser officiellt är värdelösa nu?

Jag själv kan inte ens minnas sist jag verkligen noterade en bildannons på till exempel Aftonbladet. Vad tycker du? Fungerar bildannonser på dig?

Kategorier: Internet

Dyrt med Windows 7 » « Miljövänligt typsnitt – Ecofont

2 Kommentarer

  1. Jag använder själv mycket bilder på mina sajter. ”En bild säger mer än tusen ord” är väl inte riktigt sant idag men för mig är bilder viktiga.

    Däremot har jag svårt med för för mycket flaschiga annonser. Bildannonser ska helst vara stilla och vackra! :)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

*

Copyright © 2024 Robbster.se

Temacred: Anders NorenUpp ↑